Az Audi kereskedői ezentúl egy újabb hatékony eszközzel operálhatnak, ha a potenciális ügyfeleik meggyőzéséről van szó. 


Németországban, Spanyolországban és Angliában mostantól egy exkluzív VR élmény keretein belül az érdeklődők kipróbálhatják, milyen is lesz a kiszemelt modelljük. Ez a lépés jelenti az első, teljesen működőképes VR-alkalmazást az autóiparban, már ami a célközönséget célozza és az eladást segíti. A munkafolyamatokat támogató VR megoldásokról már itt beszámoltunk.

Olyan iparágakban, ahol az ügyfélnek döntéseket kell hoznia még mielőtt ténylegesen megvizsgálhatná a terméket az ilyen alkalmazások elképesztően hasznosak lesznek. Ilyen például az ingatlan és az a köré épülő üzletágak, vagy akár a webshopok. Az Audi a VR technológia ilyen formájú integrációjával úttörővé vált, ha digitális fejlesztésről van szó a vásárlói élményben.

Most előszőr a kereskedők be tudják mutatni ügyfeleiknek a teljes Audi termékcsaládot és az összes extra felszerelési lehetőséget a  kezdeti konzultáció során (amelyekről a cég azt állítja, hogy több száz millió lehetséges opció létezik). A VR élmény a már működő több mint 400 digitális tanácsadás tökéletes kiegészítője lesz.  

A teljes kép


 

Az Audi ehhez a projektjéhez az Oculus-t választotta partneréül, ez annyit tesz, hogy az ügyfelek Oculus Rift-et fognak az élmény során használni.  Az adatfeldolgozás és a vizualizáció a Zerolight fejlesztőinek köszönhető, akik kifejlesztettek egy magas teljesítményű grafikus motort kifejezetten ehhez a projekthez.

Az élmény során az ügyfelek teljes képet kaphatnak az összeállított autóról, még mielőtt véglegesítenék a vásárlást.  A teljesen 3D-s környezet fény- és hanghatásokkal van kiegészítve, az élethűbb élmény kedvéért.  Az ügyfelek még „röntgenlátásukat” is használhatják a jármű belső mechanikájának ellenőrzéséhez.

“A VR élmény egy új hatékony teljes értékű értékesítési eszköz a kereskedők számára. Így több információt tudunk biztosítani ügyfeleink számára, hogy biztosabban tudjanak dönteni a vásárlás során. Természetesen a VR nem csak praktikus, de óriási élmény is..” nyilatkozta Nils Wollny,  az Audi AG digitális üzleti stratégiáért és vásárlói élményért felelős igazgatója.

“A VR élménnyel nagy lépést tettünk az üzleti stratégiánkban, hogy ötvözzük a digitális újdonságok előnyeit a klasszikus kereskedői tevékenységgel.”

 

Via VRnews