Az, hogy a Virtuális Valóság valóban be fogja váltani a hozzá fűzött reményeket és mára már ténylegesen több millió ember használja, új perspektívákat nyit a marketing lehetőségek terén is. Manapság, amikor nehezebb megragadni egy felhasználó figyelmét, mint eddig bármikor a VR megadja a cégeknek a lehetőséget, hogy olyan magával ragadó élményt adjanak az ügyfeleiknek, amihez foghatót még sosem tapasztaltak.

Nem is csodálkozunk, hogy a VR lett megnevezve 2017 egyik legnagyobb digitális marketing trendjének. Már most több mint 90 millió aktív használója van világszerte, és ez a szám a szakértők szerint 2018-ra közel meg fog duplázódni. A cégek is egyre inkább tudatában vannak VR marketing előnyeivel. A Forbes Global 2000 listáján szereplő vállalkozások legalább 30%-a nyilatkozott úgy, hogy kísérletezgetni fognak idén a VR és AR technológiákkal.

Természetesen ez sem egy univerzális marketingeszköz – a VR élményt a közönségre kell szabni, hogy kihozzuk belőle a maximális potenciált. 

Azonban, ha egy cég kísérletezne a VR marketinggel, már számos lehetősége van rá. Készíthet 360 fokos videókat, gömbpanorámákat a helyszínről, vagy ha még élethűbb élményt akar nyújtani készíthet 3D VR túrát az üzlethelyiségről. A kettő közti különbségről itt írtunk már korábban. A másik kézenfekvő opció a saját logóval ellátott VR eszközök. Ez az egyik legköltséghatékonyabb promóciós mód, ha VR-ról van szó.

 Míg maga a VR technológiája nagy befektetést igényel, a VR marketing a 2017-es tartalom marketing stratégia részeként a legjobb befektetés lesz.

Mutatunk is egy infografikát erről a Column Five  és Marketo jóvoltából:

Infógrafika a VR marketing trendekről