Bűnügyi helyszínelés 3D leképezéssel

Mi a közös egy rejtélyes tűzben, egy labirintusban és egy szabadulós szobában? Mindegyikük a Kaliforniai Állami Egyetem által indított diákújságprojekt témái, a cél, hogy a virtuális valóság technológiáját használják fel a digitális történetmesélés új területeinek felfedezéséhez.

A kezdeményezés az egyetem újságíró szakáról indult. A fő kritériuma a projektnek, hogy minden történetnek kell tartalmaznia valamilyen 3D bemutatót, ehhez pedig egy pont ugyanolyan kamerát használtak fel mint amilyennel a VRgo is dolgozik. A leképzett virtuális tereket fotókkal, grafikákkal, hang- és videóanyagokkal, interaktív tartalmakkal és  cikkekkel kombinálják, ezzel egy új, immerzív hírközlési módot hoznak létre. Bemutatunk néhány részlet arról, hogy miként igyekeztek az újságíró tanoncok a VR technológiáját a történeteikbe olvasztani.

 

Gyújtogatás vagy Véletlen: The Sub’s Tűzeset Nyomozása

“Már majdnem két év telt el azóta, hogy az üzlet teljesen leégett, de a The Sub társtulajdonosa nem fejelt.” – Annie Vainshtein cikke a Mustang News-nak.   

 

A The Sub, egy népszerű régiségkereskedés, nagyrészt érintetlenül áll, mióta a tűz felemésztette az épület nagy részét. A nézőknek most lehetőségük nyílt virtuális sétát tenni a leégett üzlethelységben, így mindenki jobban meg tudja vizsgálni a tűz mértékét, vagy olyan apró részleteket, mint a díszes papír lámpákat, amik részben ellenálltak a lángoknak. A diákok arra használták a VR túrákba beszúrható szövegbuborékokat, hogy felhívják a figyelmet az apróbb részletekre, amik a tűzeset kivizsgálásánál döntőek voltak, illetve, hogy megmutassák, hogy nézett ki eredeti állapotában az üzlet. Az egész cikket a VR túrával itt tudod megnézni.

 

Cal Poly-i Ősember: Egy pszichológia tanár művész barlangokat épít a saját birtokán

 

“Amikor kisgyerek voltam, nagy rajongója voltam a Batman képregényeknek, és természetesen Batmannak is volt egy saját barlangja a ‘Batcave’ – mondta Swenson – Mustang News

Cal-Poly-i-Ősember

 

Ez a projekt egy az egyetemen tanító pszichológia professzorról szólt, aki egy óriási barlanghálózatot épített a saját birtokára és meghívta diákjait, hogy feltérképezzék a művét és elmeséljék a történetét. Annak ellenére, hogy a helység jól ki volt világítva és tiszta volt, a sok éles kanyar miatt kihívás volt elkészíteni róla a VR túrát. A bemutató a végére több mint 100 képből tevődött össze, de még így sem mérték fel az egész területet. A nehézségek ellenére az elkészült túra tökéletesen visszaadja milyen érzés egy föld alatti barlangrendszerben mászkálni, az élmény különösen élethű ha az ember VR szemüveggel nézi meg. Ha többet szeretnél megtudni Swenson professzorról és az ő skandináv témájú barlangjáról, kattints ide.  

 

Te kitalálnál a hallgatók által készített szabadulós szobából?

“Marii Boyken nyomok után kutatott a kicsi, sötét szobában. Bárminek örült volna, ami segít neki megérteni a körülöttük heverő gyerekjátékok, könyvek és sörös üvegek közti összefüggést. Egy zseblámpa az összes fényforrása. Tudta, hogy a kulcs megtalálása az egyetlen esélye, hogy kiszabaduljon.” – Laura Hoover (még nincs publikálva)

 

A szabadulós szoba koncepciója szerintem már mindannyiunk számára ismerős, ha mégsem egy gyors összefoglaló: Adott egy rejtélyes helyszín (szoba), ahova beküldenek minket (általában egy 3-4 fős csoportot), majd ránk zárják azt, és különböző rejtvények sorozatát kell megoldanunk, hogy kiszabaduljunk (általában időre).

Ennél a projektnél, kifjezetten fontos volt, a tér kiváló minőségű leképzése, hogy a VR túra során a nézők minden részletet tökéletesen lássanak a rejtvény megoldásához. Mivel a szoba meglehetősen kicsi volt, elég volt a 3D bemutatóhoz elég volt 6 kép. A túra végigvezeti a virtuális kalandozókat a rejtvényeken, így segíti a nézőket bevonni a történetbe. Itt tudod megnézni a végeredményt:

Virtuális szabaduló szoba

Ennek az innovatív technológiának a segítségével a jövendőbeli digitális újságírók olyan csodálatos munkákat hozhatnak létre, amik új dimenziót hoznak a már így is progresszív újságírásnak, amelyet a Cal Poly képvisel.

Via Matterport